How to Apply & Eligibility Criteria for Emploi-Québec de l’Île-de-Montréal Subsidized Courses

Before filling in the application form, please check your eligibility below:

Eligibility Criteria:

You are eligible to take these courses if you are:

  • a regular worker in the private sector; Your company must have a physical office in Quebec
  • self-employed;  You must state how the course will help you improve your business
  • The course is relevant to your area of study or your current employment. It is important to clearly state how this course will help you improve within your field of study OR in your current company. 
  • recently unemployed, the course must be linked to your area of study and you must live on the Island of Montreal

You are not eligible to take these courses if :

  • You are employed in the public or para-public sector;
  • You are a student;
  • You are receiving CNESST (worker’s compensation) or from the SAAQ.
  • The course is not related to your area of study or current position

Maximum of two (2) simultaneous courses per person.

Maximum of three (3) employees per establishment.

Maximum of one (1) course subsidy per person per topic. (A person cannot take the same course more than once).

*Registration is only available online.

How to Apply:

To register for an Emploi Quebec course, please follow the steps below. Please note that this is an application process. Payment is not a confirmation of acceptance.

  • Please go to the following link:https://www.dawsoncollege.qc.ca/ctd/course-categories/service-quebec/
  • Choose your course + course date
  • Click Register Now
  • Add the course to your cart
  • Log in
    1. If you have not already created an account, you will click on First-time access
    2. You must use your account to apply for the application. Do not apply for another person from your account.  
    3. If you have an account, enter your email and password
    4. If you forgot your password click Forgot your password
  • Fill in all the requested information
  • Make a payment (Note that only MasterCard and Visa are accepted)
  • You will receive your payment confirmation titled “Registration Receipt” by email
  • Application may only be submitted by the account holder.
  • It is the applicant’s responsibility to ensure they have the required knowledge to participate in the course.

Once you are registered, your subsidy form will be reviewed. If you have been refused for the subsidy, you will be contacted for a refund of your application fee.

Applicants who are refused a subsidy may still participate in the course at the unsubsidized rate.

 

Cours subventionnés par Emploi-Québec de l’Île-de-Montréal*

Avant de remplir le formulaire de candidature, veuillez vérifier votre éligibilité ci-dessous :

Critères d’éligibilité :

Vous êtes admissible à ces cours si vous êtes :

  • Un travailleur régulier du secteur privé ; votre entreprise doit avoir un bureau physique au Québec
  • Un travailleur autonome ; vous devez indiquer comment le cours vous aidera à améliorer votre entreprise
  • Le cours est pertinent par rapport à votre domaine d’études ou à votre emploi actuel. Il est important d’indiquer clairement comment ce cours vous aidera à vous améliorer dans votre domaine d’études OU dans votre entreprise actuelle.
  • Si vous êtes chômeur depuis peu, le cours doit être lié à votre domaine d’études et vous devez habiter sur l’île de Montréal.

Vous n’êtes pas admissible à ces cours si :

  • Vous êtes employé dans le secteur public ou parapublic ;
  • Vous êtes étudiant ;
  • Vous recevez des prestations de la CNESST ou de la SAAQ.
  • Le cours n’est pas en lien avec votre domaine d’études ou votre poste actuel.

Maximum de deux (2) cours simultanés par personnel.

Maximum de trois (3) employés par établissement.

Maximum d’une (1) subvention de cours par personne et par sujet. (Une personne ne peut pas suivre le même cours plus d’une fois).

*L’inscription se fait uniquement en ligne.

Comment s’inscrire :

 Pour vous inscrire à un cours d’Emploi Québec, veuillez suivre les étapes ci-dessous. Veuillez noter qu’il s’agit d’un processus d’application. Le paiement ne constitue pas une confirmation d’acceptation.

  • Veuillez vous rendre sur le lien suivant : https://fr.dawsoncollege.qc.ca/ctd/course-categories/service-quebec/
  • Choisissez votre cours et la date du cours.
  • Cliquez sur “S’inscrire maintenant”.
  • Ajoutez le cours à votre panier.
  • Connectez-vous :
    1. Si vous n’avez pas encore créé de compte, cliquez sur “Premier accès”.
    2. Utilisez votre compte pour déposer votre candidature. Ne faites pas une demande d’application pour une autre personne à partir de votre compte.
    3. Si vous avez déjà un compte, saisissez votre adresse électronique et votre mot de passe.
    4. Si vous avez oublié votre mot de passe, cliquez sur “Mot de passe oublié”.
  • Remplissez toutes les informations demandées.
  • Effectuez un paiement (seules les cartes Mastercard et Visa sont acceptées).
  • Vous recevrez votre confirmation de paiement intitulée “Reçu d’inscription” par courrier électronique.
  • La demande ne peut être soumise que par le titulaire du compte.
  • Il est de la responsabilité du candidat de s’assurer qu’il possède les connaissances requises pour participer au cours.

Une fois inscrite, votre demande de subvention sera examinée. Si elle est refusée, vous serez contacté pour obtenir un remboursement complet.

Les candidats refusés pour une subvention peuvent toujours participer au cours au tarif non subventionné.

 

 



Last Modified: September 20, 2024